top of page

טיולים וסיורים

מדי שנה יוצאים דיירי המערך לטיולים בחו"ל, מבקרים באתרי תיירות נבחרים, לומדים את ההיסטוריה והתרבות המקומית ונהנים מפעילויות גיבוש חברתיות.

במהלך השנה נהנים הבוגרים מטיולים וסיורים רבים ברחבי הארץ ונופשים בבתי מלון, מבקרים במוזיאונים, צופים בהצגות ומופעים ועוד.

טיולים בארץ

טיול עששיות

באחד מערבי נובמבר יצאנו לטיול עששיות ברחובות. טיילנו בשטח, למדנו על החיות הליליות שפועלות בסביבה, על גרמי השמיים, שמענו סיפורים. וגם הכנו פיתות, שתינו תה צמחים, אכלנו פונדו שוקולד עם מרשמלו ובעיקר נהננו מהגיבוש החברתי.

מטיילים בקיסריה

ביום אביבי ויפה יצאנו לקיסריה, טיילנו בגן הלאומי וסיירנו במתחם התיאטרון ומתחם הנמל. ביקרנו במוזיאון ראלי השוכן בבניין בסגנון ספרדי מרהיב, הנשקף אל מדשאות, עצים וים ואוצר בתוכו אמנות ספרדית מרהיבה. המשכנו  לפסיפס הציפורים המרהיב אשר על גבעת הכורכר בקיסריה.  גולת הכותרת של הטיול הייתה סיור בחוף הדייגים בג'סר א-זרקא, טיילנו בין הבתים הכחולים, בקרנו במסגד האוריינטלי, ואף הלכנו לאורך נחל תנינים וצפינו בנוף המרהיב. ולקינוח – סיור של מנוחה ובתי קפה במרינה בהרצליה.

היה נפלא!

מטיילים בעמק יזרעאל

לאחר תקופה ארוכה של סגרים, זומים ובדידות חברתית, יצאנו לטייל בעמק יזרעאל, נרגשים ושמחים. טיילנו בגבעת הרקפות ברמות מנשה, שם צילמנו את פריחתן היפה של הרקפות, הכלניות, ופרח הצבעוני. המשכנו מלאי אנרגיות, לנחל השופט ותל שימרון, עמק יזרעאל בתפארתו! אחד מנקודות הציון המרגשות היה הביקור בסליק המרכזי של ארגון ההגנה בנהלל שהפך לאתר מורשת.

מטיילים בצפון הנגב

התחלנו בביקור בקיבוץ גברעם, מקום מגוריה של הדיירת שלנו, הרי רוטשילד. הרי ריתקה אותנו בספרה על ילדותה בקיבוץ. סיירנו בשמורת הטבע של הקיבוץ וזכינו לראות מרבדי פרחים שונים ונדירים. ביקרנו בפינת החי בקיבוץ, קיבלנו הדרכה ואפינו פיתות.

משם המשכנו לישוב נתיב השיירות, הגובל עם עזה. קיבלנו הסבר מעמיק על הקשיים והתקווה של מקום מורכב זה, ואף הדבקנו פסיפסים על גדר ההפרדה. היה מרתק. סיימנו את היום במרינה, טיילת אשקלון.

מטיילים בצפון הארץ

יצאנו לצפון לטיול בן יומיים. פתחנו בארוחת בוקר בעין זיתים, המשכנו לתצפית קרן נפתלי וצפינו בנוף מרהיב. לאחר סיור מודרך ומרתק במוזיאון הרעות הגענו למלון בוטיק אחוזת הירדן, שם זכינו לאירוח עשיר ומפנק. את היום השני לטיול פתחנו בסיור מרתק ברמת הגולן, בעקבות המרגל אלי כהן, ביקרנו באל חמה, בית המכס, מחסום הטנקים, מועדון הקצינים וסיימנו עם הפסל של נדיה- אשתו של אלי כהן. היה סיור מרתק, מלמד ומעניין.

לסיום יומיים עשירים בנופים ובתוכן - קינחנו בסיור מרתק בפארק הפסלים של האומן יופ דה יונג- פסל  ברזל הולנדי ממרום גולן, שסיפר לנו על עצמו ועל יצירותיו.

טיולים בחו"ל

קרואטיה סלובניה

חווינו שבוע עמוס של נופים מדהימים, סיורים וביקורים באתרים יפהפיים, ביניהם: מפלי רסטוק בעיירה סלוני,  שמורת הטבע פליטיביצה שהוכרזה כאתר מורשת עולמי ועוטפים אותה הרים מיוערים המקיפים עמק בו נחבאים 16 אגמים כחולים וצלולים. גן עדן עוצר נשימה.

דרום איטליה

חזרנו לטייל בחו"ל לאחר תקופה ארוכה של קרונה והפעם לדרום איטליה, הישר לרומא היפה יחד עם המדריכה, קרן בסל והצוות שסייע וכיוון וליווה ותמך: אירית ירון, יונה ואילן גולדנברג, דורית ויהודה קורן, דודי ולירון רוזן, הדה אשד וגילה מרלין. ביקרנו באתרים יפים עם היסטוריה של אלפי שנים: הקוליסאום, הפיאצות הכי יפות בעולם, מנזרים, יקבים, עיירות וכפרים, תצפיות יפהפיות, ארמונות, שמורות טבע ואף הספקנו לעשות שייט באגם ואפילו קניות.

קיבלנו הסברים מרתקים על מנהגים והיסטוריה ונשארנו פעורי פה. אכלנו אוכל משובח וטעים משובח. הייתה חוויה מושלמת של נופים, טעמים והמון חברים. מחכים לטיול הבא!!!!

ספרד

התחלנו את הטיול במדריד, בירת ספרד. התרשמנו מהשדרות והגנים ומהארמון המלכותי והכי חשוב, כמובן, הצטלמנו ליד אצטדיון הכדורגל של ריאל מדריד. בערב הגענו למלון ולאחר סיור בעיר המוארת, הלכנו לישון עם ציפייה להפתעות שמחכות לנו בהמשך.

אוסטריה ושוויץ

נחשפנו לערים הידועות בנופיהן המשגעים, כמו אנגלברג ואניטרלקו שבשוויץ ובחבל טירול, ראינו נופים הרריים ומושלגים, עיירות ציוריות וכפרים יפים. מפלי קרימל ומפלי הריין עצומים ביופיים ובעוצמתם. ריחות של שניצלים ושוקולד מול מראות של ברבורים וקרחונים. צמחיה עשירה- חגיגה של ריחות וצבעים. פסלים וטירות בזלצבורג -  חוויה מגוונות ומעשירת חושים ללא ספק